Norsk Orientering

Innlegg i Generelt > Eventor er klar til bruk

  • Dagfinn Øksenholt
    søndag 4 september 2011 klokken 21.21

    Du må han langt nyere versjon, last ned 3.6.0.373 fra Emits sin nettside.  Du må også ha lisens siden du ikke har 3.6 fra før. Det ligger også dokumentasjon på Emits nettside.

  • Torleif Stephansen
    søndag 4 september 2011 klokken 20.31

    Hvordan er det med eldre versjoner av eTime ?  Jeg har 3.5.0.288 og sliter med å få inn påmeldinger. Løpere får jeg inn uten brikke, klasser får jeg ikke inn i det hele tatt. Savner også en beskrivelse av hvordan jeg skal gå frem.

  • Einar Tommelstad
    onsdag 31 august 2011 klokken 16.24

    Disse tidtakerprogrammene kjenner vi til at nå har god integrert støtte for Eventor:
    - Brikkesys http://brikkesys.no/
    - eTiming 3.6.0.373 http://www.emit.no/etiming/
    - mOtime http://www.motime.no/
    - tTiMe http://ttime.no/

    Vi oppfordrer herved klubbene til å ta i bruk Eventor på sine arrangementer. Klubb-administrator og klubb-arrangementsansvarlig i Eventor har tilgang til klubbens arrangementer. Klubben kan ha flere personer med de ulike rollene i Eventor. http://eventor.orientering.no/Forum/Thread/2

    Alle personer må opprettes i Eventor for å kunne meldes på løp.
    - Enten ved at løperen selv oppretter sin egen bruker,
    - eller ved at klubb-administrator oppretter personen som et medlem i klubben.
    Spørsmål-&-svar-siden i Eventor forteller om dette og mye annet.
    http://eventor.orientering.no/Faq/Show/38
    http://eventor.orientering.no/Faq/Show/39

    Eventor har også sider for organisering av klubbaktiviteter, som kan benyttes til klubbtreninger, turer og tilstelninger som klubben har.

  • Einar Tommelstad
    tirsdag 8 mars 2011 klokken 8.02

    Eventor er planlagt innført i to steg:

    1. Steg 1 innebærer at Eventor blir NOF sitt offisielle terminlistesystem, der terminlisten skal holdes løpende oppdatert. Arrangementer er overført fra SportsAdmin til Eventor. Klubbene oppfordres herved til å oppdatere informasjonen om sine arrangement, og legge til dem som eventuelt mangler, inkludert løpende innlegging av link til påmelding og resultater.
    2. Steg 2 innebærer påmelding til arrangementer i Eventor, og opplasting av resultater. Planen er at dette skal være i drift fra omkring 1. mai, men startdato kan bli forskjøvet dersom ikke de mest brukte tidtakingssystemene støtter Eventor (eTiming, tTime, Brikkesys, Motime, OLA osv). Det er anledning for klubber å ta i bruk påmelding, og opplasting av resultater, tidligere enn 1. mai, men det krever at de benytter tidtakerprogramvare som støtter Eventor.

    Litt tilleggsinformasjon:

    • I Eventor er det forskjell på arrangementer og klubbaktiviteter. Dette ser en når en tar i bruk systemet.
    • Klubbledere har hatt noen dagers forsprang i systemet, slik at de fleste klubber har opprettet en administrator. Klubbleder kan deretter ved behov tildele følgende roller til andre klubbmedlemmer: Arrangementsansvarlig og påmeldingsansvarlig (påmelder).
    • Eventor skal også benyttes av klubbene til å "søke" om arrangement for kommende sesonger. Dette kan tas i bruk fra og med nå.
    • Eventor har et eget forum der en kan stille spørsmål, legge inn feilmeldinger og foreslå endringer.
    • Det er mulig å åpne arrangementer for påmelding i Eventor allerede nå, men dette må ikke gjøres hvis ikke klubben vet at de benytter tidtakerprogramvare som kan importere det standardiserte XML-formatet som Eventor benytter.

Annonser

IOF Eventor